söndag 5 juli 2009

Fritt och frivilligt!

Jag har varit på kurs! Och inte nog med det, jag hade roligt också!
Dessutom hade jag lyckats välja den varmaste veckan hittills i år. Och det var tur det. Annars hade jag inte träffat alla dessa underbara människor.
Först och främst Kajsa som helt befriande inleder med att alla är vi lika. Vi har samma ångest, samma längtan, samma lust, samma glädje, samma.... ja vi är helt enkelt samma röst. På en och samma gång. Och det har vi varit fritt och frivilligt.
18 härliga personer som kastat sig ut i lekar och improvisationer, kastat bort rädslan över axeln, låtit den ligga där.
Vi har hört spontana kommentarer som: "det sista jag såg var Maxi-skylten", "jag har redan 20 som städar där", och ordet "översittare" fick en annan mening helt plötsligt.

Allt gjorde vi utan att tänka efter riktigt. Ju kortare betänketid desto bättre. Att ta det som det kommer och bejaka det. Härligt!
Att bara resa sig fritt och frivilligt från stolen utan att egenligen veta vad som ska hända.
Som vi har skrattat! Tack Kajsa och alla ni andra!

Jag hoppas och tror att vi ses igen. Och jag vet att vi i så fall gör det....
Fritt och frivilligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar