söndag 17 juli 2011

Ett läte!

Det är inte ofta jag uppträder i samband med sånginslag, men ta mig tusan ikväll har jag gjort det. En kväll där publiken löser sångfrågor och sjunger med i allsång. Visst var det så att mitt bidrag i huvudsak var att jag skulle roa publiken med lite snack, och det gjorde jag förstås gärna. Men jag fick även chansen att sjunga en sång, där jag själv skrivit texten. Det gick hyfsat bra och gav mersmak. Jag deltog även i alla allsångerna som fanns med minsann. Nu ska det väl erkännas att jag inte är en fena på att sjunga. Jag brukar säga att jag ger ifrån mig ett "läte", det blir mer sanning i det. Men saken är samtidigt den, att just ge ifrån mig ett "läte", är bland det roligaste jag vet. Det är nånting jag gör väldigt ofta. Särskilt när jag är själv hemma.....
För jag vet nämligen hur det låter det där "lätet"! Men kul är det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar