torsdag 7 maj 2009

Bara kör!


Igår var vi i Lund, det var dags för lite standup.........

Ska man till Lund så kör man i god tid, det är ju cyklisternas stad.

Jag säger bara enkelriktat, enkelriktat... Och är man inte där så ofta så kan det ställa till det, man får liksom köra runt hela skiten för att komma dit man ska. Och sen är det ju parkeringen. För när man väl hittat dit man ska, så ska ju bilen ställas så nära som möjligt (mest för att kunna hitta den igen)

Men vi träffade på en trevlig polis som bara skrek: Äsch, bara kör! Så vi hittade en kanon- parkering. Visserligen ganska fullbelagd, det var 3 bilar där och ca 75 cyklar. Men nära var det, och lätt att hitta den senare.

På standupen fick jag samma god råd av en av komikerna. Bara kör! Så det gjorde jag.
Och idag är jag så nöjd så.
Halleluja för goda råd!

Fick förresten ett gott råd till, men det tar jag på scenen............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar